måndag 8 augusti 2011

Om att vara snygg och inte rädd för isbjörnar

Strax före kl 21 tog jag av mig den halvsunkiga koftan och tog på en klänning. Satte upp håret i en moderiktig knut. Dags att klä sig. Jag har vandrat i ett pyjamastöcken hela dagen har det känts som. Nu är det som pyjamastid igen. Äldste sonen sover första natten i en "vanlig" säng. Små framsteg hela tiden. Imorgon satsar jag på att vidga min värld. BVC, Second Hand och Åhléns kanske. Sedan regnet drabbade oss har jag nästan bara varit hemma. Fast här hemma kommer det nya människor hela tiden på besök. Idag var mannens fastrar här. Dom har nyss varit på Svalbard och tävlat. Vem behöver lämna hemmets lugna vrå när man kan få såna stories levererade vid köksbordet? Dessutom är det isbjörnsfritt.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails