söndag 21 augusti 2011

Glada hälsningar

I veckan fick jag mail av en bloggläsare. Ett fint sådant. Hon och jag gick samma bibelskola i Stockholm för något som känns som en evighet sedan. Nu hade hon hittat hit. Det gjorde mig glad. På andra sidan jorden finns en kvinna som är rätt kort, mörkhårig och heter Miriam. Faktiskt. Hon ska göra en Europaresa i vinter och har kollat upp biljetter för att besöka oss. Det gjorde mig också glad. Plus nervös. Jag vill ju liksom erbjuda en hejdundrande upplevelse. När någon tar sig från Melbourne till Lappstockholm vill jag att det ska vara extra. Kanske inte bara kan sitta i soffan och titta på hyrfilm från Shell i en vecka. Annars är det ganska vanligt att man som gäst hos oss får uppleva det. Det är så många människor som passerar genom ens liv på olika sätt. Fascinerande hur vissa fastnar. Löser enkelbiljett till hjärtat och stannar kvar där. Då spelar det ingen roll om det är hon som växte upp i grannhuset eller hon på andra sidan jordklotet.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails