torsdag 4 augusti 2011

Hej potatis!

Jag var rätt effektiv idag. Det måste man vara som småbarnsmorsa. Bakade en kaka till eftermiddagskaffet då en vännina skulle komma på besök. Samtidigt förberedde jag en paj till kvällens middag. Råkade dock hälla kakao i pajdegen. I väntan på middagsgästerna fick den här sötisen testa något nytt. Steget in i en värld av smakupplevelser. Han var glad i alla fall. Gullepluttsnutt. Middagsgästerna kom. Pajen blev god. Även med en släng av choklad. Sedan drog vi och middagsgästerna till deras stuga och plockade hallon. Jag hängde dock mest vid kaffebordet. Sånt är jag bra på. Något som jag är mindre bra på just nu är att lägga mig innan det redan är imorgon. Fast batteriet i min väckarklocka har tackat för sig så det spelar kanske ingen roll. Jag vet ändå inte om det är igår, idag eller imorgon när jag vaknar. Och tänk, det finns dom som fortfarande använder separat väckarklocka. Mobilerna har inte övertagit världen helt. Den dära killen på bilden är för närvarande min väckarklocka. Men tiderna lär väl förändras. Hoppas jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå så söt han är killen!!! Vi längtar efter honom. Kram Mary o Lollo

Miriam sa...

Mary och Lollo: Vi längtar efter er med! Den uppmärksamma kan se att Elia har på sig Ellens body!

S sa...

Gladskit!

Related Posts with Thumbnails