tisdag 14 februari 2012

Det rara med alla hjärtans dag

Som vanligt steg jag upp före övriga familjen idag. När grötarna var kokade och tekoppen stod och drog bakade jag en hjärtlig kladdkaka. Kladdkakan var färdig precis när resten av familjen gjorde entré i köket. Ibland funkar det. Aron hetsåt gröten och slängde blickar mot den hjärtliga kladdkakan. Fast eftersom vi är hälsosamma vänner i det här huset, fick han slänga sina blickar mot Fåret Shaun istället. Kladdkaka blev det till efterrätt*. Vid middagen. Cyklade till jobbet med den tillfredsställelse det ger att hinna det man har tänkt. Hur ofta händer det liksom? På jobbet fick jag och kollegan en alla hjärtans-gåva av en elev. Jag blev varm inombords. Så fint! På tisdagar arbetar jag på fritids. Tittade på alla barn som gjorde olika hjärtliga hälsningar. Barn som just lärt sig skriva. Som plitar ner kärleksförklaringar till sina föräldrar. Kanske måste det till en sån här dag för att vissa kärleksfulla saker ska bli sagda? För att toppa den här rara dagen, ska jag promenera till min syster. Dricka te och försöka lösa så många världsproblem vi bara kan under en dryg timme.

*= Det var någon som hade ätit av kladdkakan under dagen för det mesta var faktiskt slut när det var efterrättsdags. Denne någon hade dock införskaffat fler bakverk, så sockerchocken uteblev inte! Hjärtligt gott!

1 kommentar:

Familjen Hallman sa...

Ja en sockerchock vill man ju inte missa :-)
Precis min smak!

Related Posts with Thumbnails