onsdag 22 februari 2012

Livet efter blöjan

Barn använder visst inte blöjor hela livet. Det känns hoppfullt. Igår ville Aron sitta på pottan. Framsteg. Resultat? Han släppte en fis. Undra om han alltid kommer vara så fin i kanten att han går på toa för att prutta? När Aron var knappa året satt han på pottan typ två gånger och gjorde både ettan och tvåan. Jag skulle säga att det var mer lyckträffar än kunskapskännedom. Vid en av de gångerna kände jag sådan stolthet. Hur reagerar jag spontant då? Jo, fram med mobilen och tar en bild på den fine sonen som sitter på pottan och ler. Skickar bilden till min syster och känner mig så där lagom mallig. Vad händer? Pojken och pottan tippar. Plockade fram ödmjukheten och torkade bort skiten.

4 kommentarer:

Kikkeli sa...

Hahaha, underbart!

Anna sa...

Efter att precis ha trätt in i blöjvärlden igen, så känns det ju lagomt långt borta med ett blöjfritt barn. Men som sagt, de har inte blöjor hela livet! I vissa lägen kan det ju också vara skönt med blöja istället för att behöva städa upp efter omkullvälta pottor :)

F. Timeus sa...

Här sitter jag och skrattar högt..

Familjen Hallman sa...

Miriam, härliga du!
Här har vi nu slutat med blöjor (ja nääääästan iallafall). Det är helt otroligt att det går.
Jag hejjar på Aron! Våra lärde sig aldrig pottan men Aron är ju på god väg!

Related Posts with Thumbnails