fredag 10 februari 2012

Vem vill bli pensionär?




En fredag med skiftgång. Kommer hem från jobbet, tar en snabbdusch och hinner tvärfika med mannen innan han åker på jobbet. Eller jag tvärfikar inte. Sitter kvar med tekoppen än. Båda barnen sover och jag laddar för några intensiva timmar innan det är dags för dom att sova igen. Jag har inte hängt med så mycket i den här pensionsdebatten. Jag tycker ändå att den blir lite överdriven. Alltså till statsministerns fördel. Dom där skämtteckningarna om att gamla människor som knappt kan gå ska jobba. Eller skola om sig till något helt opassande. Överlag är jag ingen förespråkare av att jobba. Jag är dock för sysselsättning. Jag tycker det är en intressant tanke att höja pensionsåldern. För dom som har hälsan och arbetsuppgifter som kan anpassas så klart. Kära vänner, jag har en naiv syn på livet kan tyckas. Kan så vara. Personligen har jag aldrig trott att jag ska bli pensionär. Jesus hinner väl komma innan. Särskilt om jag ska jobba till 75.

2 kommentarer:

S sa...

Men! Det är ju när vi är 75 som vi sitter i en buss tillsammans på väg till någon plats vi inte besökt tidigare, eller besökt tidigare. Tillsammans med andra pensionärer! Vem vet, kanske är det Elia som kör bussen?!

Familjen Hallman sa...

Amen Miriam!
Jag håller med dig!

Related Posts with Thumbnails