fredag 24 februari 2012

Simkort?

Min telefon blev hemskickad för dåligt uppförande. Idag fick jag en ny i ersättning. Mannen tog på sig tekniskt ansvar för att få den funktionsduglig. I samma veva höll jag på att leta fram badkläder till mig. Vi ska nämligen på badhuset imorgon. Sms:ar mannen med min gamla telefon, vi befinner oss alltså på olika våningsplan och använder den typen av kommunikation, och meddelar att barnen sover. Rotar runt bland bikinidelar för att hitta något att sätta på denna, allt för snarlik en gravids, kropp. Får som svar av mannen att han behöver simkortet. Simkortet? Har vi löst något sådant kort? Eller har vi fått det i present någon gång? Ärligt talat dröjde några sekunder innan jag kopplade vad han menade. Hans hjärna bedrev inte förberedande arbete inför morgondagens utflykt. Telefonen ja! Nu har jag en smart igen. Det osmarta är dock att jag hela tiden glömmer bort lösenord. Nu krävs det ett heltidsjobb att få igång alla program igen. Tids nog mina vänner. Nu är det helg. Vi är hemma. Vi är lediga. Hur gör man då?

2 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Å vad kul med badhus!!! Vi skulle ha åkt dit tillsammans någongång när vi kommer ner :-)

S sa...

Haha! Simkortet ja. Hahaha!!

Related Posts with Thumbnails