måndag 1 februari 2010

Jag, en ko?


Igår kände jag "nu räcker det"! Det här med att amma är ju fantastiskt finurligt och praktiskt, men jag är inte riktigt bekväm med det. Det var lite strul och smärta i början, men sen har det funkat bra och Aron verkar mätt och nöjd. Maten är alltid med, lagom temperatur och gratis. Om man inte räknar med amningsskydd, amningsbehåar och amningstoppar då. Livsmedelsverket rekommenderar helamning tills barnet är 6 månader. Klart man kan sluta tidigare om man vill det. Jag har i alla fall siktat in mig på 6 månader. Men igår när jag kände mig så less, bestämde jag mig för att ta tag i det här med smakportioner. Idag fick Aron smaka lite potatismos. Hur mycket som tog sig vidare till magen vet jag inte, men nu är vi igång!

PS. För många av er är det säkert högst ointressant att läsa om mina amningsbestyr, men det utgör en stor del av min dag, så det struntar jag i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg, men vi vill ha mera bilder på Aron.
Hälsningar: Mormor och Morfar

Anna sa...

Men för vissa är det i alla fall intressant. :)

Related Posts with Thumbnails