torsdag 25 februari 2010

Läs en bok

Idag var dagen som jag trodde var i måndags. Dagen då bokrean startade. Det blev två barnböcker (Mamma Mu och Gissa hur mycket jag tycker om dig), en kakbok och en bok till mannens kusin som fyllt 7 år. Böcker är bra! Jag tänkte på pojkar och flickor när jag gick bland borden med barnböcker. Ni vet, blått är killfärg och rosa tjejfärg. Tycker vissa. Blir lite liknande med böcker. Vilka får böcker som handlar om bilar, byggnationer och drakar? Till vem köper man prinsessboken med rosa lull-lull? En författare som tänkt till om detta är nog RiddarRakels författare. Har inte läst boken, men tilltalades dock av framsidan. Pojke eller flicka. Det är så mycket som påverkar. Även vilka böcker barnen får höra och läsa. Var därför på väg att köpa en barnbok som handlade om att städa. Borde inte sonen bli en städgubbe då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Gissa hur mycket jag tycker om dig" var Simons favoritbok när han var liten.. nostalgi*

favoritfastern

Anonym sa...

Får man barnen till att älska städning, då har man lyckats./Modern

Related Posts with Thumbnails