söndag 28 mars 2010

Gamla grejer


Igår var vi på flyttloppis. Jag hade stora förväntningar innan. Endera var det mycket utplockat när vi kom dit(typ 20 minuter efter öppning) eller så var det inte mer än så. Blev ändå några saker rikare, exempelvis en ugnsform och en lång svart sladd som man ska ha utomhus. Idag har vi blivit ännu fler saker rikare. På ett annat sätt. Hos en gammal människa som inte längre kan bo kvar i sitt hem. Där har vi varit och plockat grejer. Känslomässigt tröttsamt. Livet. Skumt ändå att gå omkring i lägenheten mitt bland alla handskrivna recept, linnedukar, fotografier och kaffekoppar. Men jag tycktes höra hennes röst. Hon skulle absolut inte ha något emot att vi fick dom där sakerna. Kom hem och hämtade lilla påsklådan från förrådet för att se om lägenheten skulle få lite påskpiff. Pang. I lådan fanns ett minne. Jag gråter för att jag inte kan förstå hur livet fungerar. Och undrar ibland varför jag får ha det så bra.

2 kommentarer:

S sa...

Kram!

F. Timeus sa...

Livet är märkligt, men du beskriver det bra.

Related Posts with Thumbnails