fredag 19 mars 2010

Jaha mina vänner, nu är det fredag!

Frysboxen står nu i förrådet. Skönt! Förrådet är dock ett kaosområde just nu och man tar sig inte riktigt fram till frysboxen, så det måste åtgärdas inom en snar framtid. Har haft middagsbesök idag av mina föräldrar, syster, lilla Ellen och lilla G. Gästerna bjöds på saltbakad rödbeta med citrusfärskost, älgstek och pressad potatis. Gott blev det även om rödbetan hade kunnat stanna kvar i ugnen ett tag till. Nu har jag gjort chokladbollar. Det var inte igår. En typisk grej som vi bakar på skolan med eleverna. Typiskt också att ingen vuxen på skolan vill äta dom för man tycker det är äckligt med tanke på att barn kan ha fingrarna lite överallt och sen i degen. Hur som. Här ska vi strax äta chokladbollar, dricka äppelcider och se något trevligt på TV. Aron sover sött i sin säng, nybadad och feberfri.

5 kommentarer:

S sa...

Det var det där med att du är så sjukt huslig... Älgstek liksom!

Miriam sa...

S: Det är simpelt. Bara att göra på en höft.

S sa...

Tsss...tror jag vad jag vill på!

Anonym sa...

Tack för en superb middag! Och jo Sandra, älgstek är faktiskt riktigt enkelt. Dock hade syrran div tillbehör till som inte kändes superenkla utan lite "fixiga" (och jättegoda!). Rödbetan måste jag själv försöka mig på, mums mums mums.

Btw Miriam: Kan inte även vuxna ha fingrarna lite överallt och sen i degen? Säg det till dina kollegor.

Miriam sa...

Anonym (även kallad sis): Bra tanke! Det ska jag säga till dom nästa gång.

För känsliga läsare kan jag säga att jag hade fingrarna i degen, så det så!

Related Posts with Thumbnails