torsdag 3 mars 2011

Att ge kallet status

Tända ljus, kaffe och datorn. Endast jag är vaken. Om några minuter drar dagen igång på allvar. När väckarklockan ringde tvärvände jag mig för att stänga av den. Big no no, när magen är den storlek som den nu är. Blev nästan en sträckningsolycka. Vaknade kl ett i natt av att Aron grät. Tog mig till hans rum, gjorde en nappinsats och gick sen på toa. Såg mig själv i spegeln. "Den där kvinnan är inte vaken." Tänkte då att om en månad ungefär kommer det att vara vanligt att jag är vaken på nätterna. Och det kommer att gå bra, intalar jag mig. För det gjorde det sist. Man pangvaknar och pangsomnar. Inget konstigt alls. Nä, jag kan inte sitta här och låtsas att torsdagen aldrig behöver börja. Nu ska jag kasta mig ut och göra min plikt! Och vet ni vad, jag kanske blir legitimerad lärare. Följdfrågan är då: Får jag en brosch?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, bra att du fokuserar på det väsentliga med legitimering;) Men jag får ju inte en brosch, så varför ska du?

Fatta att er bebis snart är här... Längtar!

Hugs, sis

Familjen Hallman sa...

Ja blir det en brosch eller kort på tröjan, eller kanske en mössa?

Related Posts with Thumbnails