måndag 14 mars 2011

Djupa tankar i kassakön en måndag

Har just besökt matbutiken som ligger alldeles i närheten. Veckans nödvändigheter inhandlade. Det är som en annan stämning i butiken en måndag jämfört med en fredag. Mindre blingbling liksom. Lite mer falukorv. Vardagen har ändå ett speciellt skimmer över sig. Det är ju då som så mycket av livet pågår. När jag lastade upp mina varor på rullbandet så fanns det bland falukorv och ta-3-för-20-bacon, även min favoritmarmelad. Vardagen kräver sin guldkant. I alla fall min.

Avslutar med ett tips från skötbordet: När man handlar frukt, får man många plastpåsar. Dom sparar jag. Bra att stoppa blöjor i. En slags doftsanering.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är en sån bra blogg. Ville bara säga det.

Anonym sa...

Jag håller med Anonym. Bloggen är så bra!! /Mary

Related Posts with Thumbnails