söndag 20 mars 2011

Du ska inte tro det blir sommar...


Kanske är matbordet hemmets hjärta? Det är då alltid fyllt med grejer som speglar livet som pågår här. Den obligatoriska högen med post. En tidning (i det här fallet National Geographic) som lämnats öppen eftersom någon(i det här fallet mannen) håller på att läsa den. Ett bygg-din-egen-kamera-projekt. D-dropparna som man ska komma ihåg. Grått nagellack som jag läste i någon tidning att det var modernt nu. Pussel och fingerdockor, allt för att gynna en god utveckling. En födelsedagsblomma som verkar ganska levande fortfarande. Mobilen så klart. Ljusstakar för att skapa någon form av trivsel. På förmiddagen idag kände jag ett behov av vårpiff. När solens strålar obarmhärtigt kastar sig in genom fönstren och avslöjar allt, så känns det fräscht att få ta bort julpyntet och förbereda sig för våren. Började med att rensa bland kuddarna i kökssoffan. Nästa steg är fönsterbänken vid tv:n. Ser tråkigare ut än en fönsterbänk i kommunhuset. Mer färg åt folket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag ska skriva för kulig kommentar för det enda jag tänker på när jag läser ditt inlägg är att jag saknar dig o jag saknar nya lillbebisen. Jo förresten, hoppas verkligen inte att mitt köksbord är hemmets hjärta. Att döma av bordets belamring är i sådana fall nämligen en infarkt mycket nära förestående. /love sis

Related Posts with Thumbnails