fredag 25 mars 2011

Nä men, finns ni kvar?

Hela världen har inte stannat. Det upptäckte jag idag när jag startade datorn för första gången på några dagar. Folk fortsätter renovera, resa, undervisa i kafévett, åka skidor i Alperna, se hockey och umgås. I onsdags blev jag mamma igen. En till son. Jag är tacksam och otroligt lyckligt lottad. Ligger på BB med en kropp som värker, men med ett hjärta så fullt av glädje och kärlek. Tack Gud för livet! Här inom sjukhusets väggar stannar lite av det vanliga livet upp. Det är bara att följa med liksom. Invänta. Hoppas. Och längta efter sonen som är hos sin farmor och farfar. Han som inte har någon aning om vad som händer, men som jag vet har det otroligt bra. Tittar ofta på en bild i mobilen som jag har av honom. Den är från i måndags. Bara några dagar gammal och ändå så känns det ofantligt långt bort. Han har på sig skinnjacka för första gången. Det var ju nästan som vår. Ansiktet har skrapmärken efter morgonens promenad då han trillade när vi lekte och jag jagade honom. Tänk att jag nu har två söner. Två skatter. Jag har inte fattat det än. Behöver nog minst ett par dagar till för att förstå och otaliga stunder att få titta dom båda i ögonen och njuta.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tårarna rinner när jag läser. Tänk vilken nåd att vara välsignad med barn - och nu har ni begåvats med 2. Tack gode Gud! Många kramar från syster o moster

Familjen Hallman sa...

Ja nåd är ordet. Tack underbare skapare! Kram kram!

Anonym sa...

Grattis till gossen! <3 /Linda Söderlund

Kikkeli sa...

Vad fint du skriver! Och grattis till gossen med det fina namnet som ni valt ut!
Kram från Les Alpes:)

F. Timeus sa...

Vi vill också här säga grattis och skicka ett knippe kramar, riktiga Dalomska alltså. Sköt om er så mycket som det bara går!
/Timeus

Anonym sa...

Grattis!

Vänta lite! sa...

Grattis! Det är verkligen en bubbla den där första tiden - man fattar liksom inte att folk rusar fram och tar sig för så mycket som de gör när man själv bara beundrar livets mirakel och känner sig nöjd med det! (Trots värk och hormonstormar).

Emilie/Wildärtan sa...

Stort grattis till hela familjen! ♥

Anna sa...

Grattis till er från oss! :)

Related Posts with Thumbnails