torsdag 8 december 2011

Det kan bli kul efter jul

Idag var jag på jobbet. Jag har ett sådant där jobb där mina kollegor kramar mig när dom ser mig. Även om det inte alltid är en fysisk kram så säger deras blickar kram. En del barn ropar "hej", några andra tittar konstigt på mig och säger: "vad gör du här?". Jag är van att vara där. Jag hittar i lokalerna. För det mesta. Mina nycklar går att använda i dörrarna. För det mesta. Jag vet hur kopieringsmaskinen fungerar. För det mesta. När jag börjar jobba i januari ska jag vara i en ny klass. Eller egentligen i 2 klasser och på fritids. När jag besökte klassrummet där jag kommer att hänga mest insåg jag att dom hade en egen kaffekokare där. Lärarna berättade att dom brukar ha en kakburk undangömd också. Där och då förstod jag hur bra det här kommer att bli. Några detaljer återstår dock att ordna:
  • Täckbyxor (alltså ni i södern kallar dom något annat)
  • Inneskor
  • Almanacka (fast det väntar jag nog med och ordnar på skolan)
  • Väska
Har jag glömt nåt?

2 kommentarer:

Petra sa...

Täckbyxor=thermobyxor ;-)

Miriam sa...

Petra: Tack för upplysningen!

Related Posts with Thumbnails