fredag 16 december 2011

Till dig som undrar

Fick en fråga varför Aron inte fick ugglan. De vette fåglarna alltså! Grejen var den att han attackerade flera julgranspynt samtidigt. En uggla, en gran, miljarder mobiltelefoner. Det är svårt med val när man är liten. Det är lätt att man som vuxen styr det dit man vill. Klart jag tyckte ugglan var bedårande. Nu blev det en kula som mer ser ut som att min syster har valt den än jag. Det är svårt med val när man stor också. Eller rättare sagt, vuxen. Jag har gift med en som är, i mångt och mycket, betydligt mer beslutsam än jag. Det är skönt. Jag saknade honom idag på stan när jag skulle köpa mockasiner. Jag kunde inte bestämma mig, så det blev inget köp. Jag har stått i timmar på Ikea för att välja duschdraperi. Det är ju faktiskt rent vansinne! Nu har jag lackat naglarna och ska iväg på julfest med jobbet. Jag har en kollega som är som jag i velandet. Nu ska vi trängas vid julbordet och undra vilken sill vi ska välja. Fast jag tar nog lax förresten.

1 kommentar:

S sa...

Mocklis. Där finns fina mockasiner!! På nätet alltså.

Related Posts with Thumbnails