söndag 18 december 2011

ett två tre fyra

Det har varit en mysig helg. Inleddes med julmiddag med mitt jobb. Sedan körde jag och barnen till Änglagård. Vi har druckit kaffe på säng och ätit lussebullar. Sjungit in julen i kapellet. Traskat i snön och lekt med en spark specialdesignad av min pappa. Bakat stompa med mamma. Kunnat några frågor i På spåret. Adventsfikat med farmor och farfar. När mamma bar in trevåningsfatet fyllt med olika sorters kakor, så jublade jag inombords. Aron jublade högt. Körde sedan hem igen. Jag gick på julkonsert med några väninnor och insåg vad praktiskt det är med benvärmare. Nu ska jag och min syster inte ge varann några julklappar, annars skulle hon nog ha fått sig ett par. Fick tipset för ett år sedan, men trög som jag är så har jag inte köpt några förrän nu. På tal om nu. Tekoppen snart uppdrucken. Nu ska jag chockera mig själv och krypa under täcket före kl 22. Sömn är nog det klokaste valet. På ovanvåningen hör jag en förkyld gosse gråta. Får se hur det blir med sömnen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en vänlig tanke, men givetvis har jag redan benvärmare. Kram Mary Mjukis

Related Posts with Thumbnails