onsdag 7 december 2011

Om att hitta saker när man städar

Vi har en orgel hemma. Den byggde en släkting till mannen för en massa år sedan. Dom behövde en orgel och då byggde han en. Hur löste man det annars när man levde långt före internetbutikernas och stormarknadernas tidevarv? Idag tog jag fram dammvippan och försökte rengöra orgeln på ett lager damm. Ut kom det här tidningsurklippet. Jag har inte gjort några efterforskningar än hur gammalt urklippet är. På andra sidan än vad som visas på bilden, står det beskrivet om en händelse, så jag tror inte man behöver vara mycket detektiv för att ta reda på åldern. Nu har jag inte gjort det. Jag fastnade för dikten. Lite som "Hej hallå, du har väl inte glömt?". När man städar kan saker komma fram som man inte visste att man hade. Eller sådant som man tappat bort. Jag tänker på dom som känner att dom tappat bort sig själva. Vilken städning ska man göra då? Vi försöker veckostäda för att vi tycker om att ha det städat och för att det blir lättare att städa om man gör det ofta. Visst tänker du också på det när det gäller dig själv?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails