måndag 12 december 2011

Sonen och kungligheterna 2


Hade laddat för att göra en god repris av det här. I sista stund kom jag ihåg att plocka fram kameran. Då höll Aron på med något helt annat än att kolla på Nobelpartyt. Lite motvilligt ställde han dock upp på fotografering tillsammans med kungligheterna. I övrigt tycker jag det är läckert med kunskap. Prisutdelningen lockade fram tårar hos mig. Två dagar innan han skulle få kanske den största utmärkelsen man kan få, avlider pristagaren. Utan att veta om att det var hans tur att mottaga priset. Undra vilka tankar som åkte genom huvudet på hans fru när hon stod och nickade till ers majestäter, pristagare och mina damer och herrar. Det kan bli försent. Det tänker jag en dag som denna när jag nästan exploderat av surhet här hemma. Var tvungen att avreagera mig genom att dra igång ett bullbak i middagstid. Kvinnan med timing. Att laga mat och baka har tidigare visat sig inte vara det mest ultimata för den här frun. Elia fick vaniljsocker i sin middag. Så då kan vi bocka av det på provsmakningslistan. Tiden du vet att du har är nu. Det är nu du har tid.

3 kommentarer:

Anna sa...

Han såg lite mer skeptisk ut i år tycker jag! :)

Marcus sa...

Även jag tycker han känns lite mer skeptisk, men det får man vara då och då. Innerst inne är även Aron en sann rojalist.

Miriam sa...

Anna: Jag valde ändå kortet där han såg minst skeptisk ut!
Marcus: Of course! Dessutom satt han och lyssnade på prisutdelningen. Det lägger nog en god grund för livet, haha!

Related Posts with Thumbnails