måndag 16 maj 2011

Jag drömmer om en jul...


Att längta är inte så tokigt det med. Det tänker jag så här på måndagsmorgonen när regnet öser ner. Att längta till den där resan, familjeträffen, konserten, kalaset. Att ha något som lockar längre fram. Som gör regnet mer okej. På kylskåpet i mitt barndomshem fanns en liten lapp där det stod: "Vännerna jublade, för den glädje man känner i förväg är alltid störst." Kanske är det så. Mycket av det roliga vi planerar ligger just i planerandet. Nu är det måndag. Någonting får mig att tro att djungelvrål och vinägerchips i mjölkform kan vara lite svårbearbetat för en tvåmånadersmage. Nu ska vi dra till sjukhuset. Äldste sonens ben/höft/fot ska kollas upp. Alltid är det nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, trodde att man bara kunde säga det på tyska..som jag ofta gör men inte kan stava till! =) Die forfrojde war immer das beste! =) Läs det lite tyskt så låter det bra! Hur som helst så stämmer det väldigt bra - förglädjen är oftast bäst! /Linda Söderlund

Familjen Hallman sa...

Påhittigt och sant citat :-)

Hoppas det gick bra för store A på sjukan. Det var kul att ses! kraaaam

Related Posts with Thumbnails