tisdag 17 maj 2011

En morgon hemma hos oss

Vaknar trött. Då blir jag sur. På mannen vanligtvis. Imorse försökte jag komma på vad jag kunde vara sur på honom för. Just det, sekatören på köksbänken. Vad gör den där? Vän av ordning kanske tycker att jag kunde ta bort den själv om den stör mig så mycket. Men vem har sagt att man är bästis med logiskt tänkande i arla morgonstund? För övrigt känns det vuxet att ha en sekatör. Visst märker ni hur stolt jag är eftersom jag redan nämnt det 3 gånger? Vad göra om man känner sig helt slut, dagen knappt har börjat och mannen har tagit bussen till studieorten? Jo, man testar sina gränser lite mer. Drar igång ett brödbak 30 minuter innan son 1 ska lämnas på förskolan, medan son 2 fortfarande ligger oklädd i sängen och jag själv har på mig nattlinne. Vet ni vad? Allt behöver inte bli kaos. Jag hann klä mig. Son 2 fick ligga i vagnen i pyjamas. Son 1 kom i tid till förskolan. Brödet blev gott. Det enda som inte blev bra var den där sura kommentaren till mannen. Där måste jag bli bättre. Helt klart.

2 kommentarer:

S sa...

Jag har, helt ärligt, väldigt svårt att förstå att du kan vara sur. På riktigt. Inget jag bara säger. Jag kan inte förstå det!

Miriam sa...

S: Jag kan. Var så säker!

Related Posts with Thumbnails