söndag 16 oktober 2011

Det går bra nu


Titta, han äter! Havregrynsgröt, rotmos, älgkött, fisk... Det fungerar! Jag har inte förstått det riktigt än och klär mig fortfarande amningsvänligt. Fast i och för sig så var igår första dagen som han åt vanlig mat dagtid. Nu återstår en liten detalj. Det där målet i arla gryning. Låt oss säga runt klockan 4. Den tidpunkten är det rätt praktiskt att amma. Drömläget vore dock att alla bara skulle sova i frid och fröjd några timmar till och sen vakna och äta gröt. Ni läsare som varit med om detta, hur gjorde ni? Bortskämd som jag är så har jag inte varit med om detta förr. Jag tänker liksom att man sover på natten. Eller?

4 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Härligt att grabben äter!!

Jag gjorde som så, när jag skulle sluta amma, att jag gav en flaska ersättning i arlastund. Detta dels för att vänja in att de får välling senare och dels för att vänja kroppen med att inte producera mjölk.
(låter som man är en ko, men de kanske man var egentligen :-))

Det är rätt drygt att gå upp och värma ersättningen men jag tycker att man hade igen det, det gick fortare att sluta.
Det är olika hur man gör och tycker. Pröva dig fram. Kramis!

Anna sa...

Eller så sover inte alla hela nätter utan det där tidiga målet hänger kvar även efter amningsstopp och vällingintroduktion. Som iofs inte skedde förrän vid ett år här. Tror inte vi hade nån riktig plan annars, det kom som det kom liksom. Så olika, så olika :) Inte mycket till tips, men hoppas att han snart börjar förstå vinken och låter mamma och övriga sova lite mer sammanhängande! Kram Anna

Anonym sa...

Tidiga målet hängde ju kvar här länge. E ammades ju som du vet inte, vid lämplig ålder byttes tidiga morgonmålet (dvs mjölkersättningen) ut mot välling. Nu vid 19 mån äter hon välling vid 6-6.40 och sedan frukost när vi andra äter frukost. Men vad smidigt det verkar ha gått att introducera mat för lillen, heja Elia! Kram syrran

Marcus sa...

Värma en billys pizza är ju rätt smidigt.

Related Posts with Thumbnails