torsdag 13 oktober 2011

Vem vill inte vara lite tant ibland?

Några fina kvinnor i min närhet ska starta syjunta. Om ni klickar på länken kan ni läsa att den här typen av umgängesform återigen växt fram på 2000-talet främst bland yngre kvinnor i större städer. Nu är jag ju en äldre kvinna i en mindre stad. Trots detta är jag inbjuden till det här sällskapet. Spännande, spännande. Första träffen är ikväll och då kan jag inte närvara. Detta ger mig lite tid att öva lite på något handarbete. Vad kan jag liksom? Diskuterade detta med mannen här om dagen. Sticka, virka... Då sa mannen att brodera är inte så svårt. Det är bara att sticka upp och ner i tyget. Jag höll på att bryta ihop av skratt och sa att det där måste jag blogga om. Det blir ett kort inlägg, sa han. Jag får väl brodera ut texten, kontrade jag. Ha!

3 kommentarer:

F. Timeus sa...

Det här är sånt som är så bra med internet. Att man får skratta.

Anonym sa...

Där satt den ; ) Själv kämpar man hårt emot det oundvikliga faktum, att tanten sakta men Helt säkert kommer å intar en på riktigt.LS

Anonym sa...

Det är kul att vara tant! /Morran

Related Posts with Thumbnails