måndag 3 oktober 2011

Vem har sagt att måndagar behöver vara tråkiga?


Igår tog vi fram två bitar oxfilé ur frysen. Passar bra som måndagsmat tänkte vi. Då visste vi inte hur bra det skulle bli. Måndagen kom. Så även ett mail. Från chefen på ett företag där mannen sökt jobb. Dom ville träffa honom igen, samma eftermiddag. Spänningen steg. Vi fortsatte dock dagen som planerat. Vi var på öppna förskolan. Sedan tog vi en tur till mina farföräldrars stuga mitt ut i skogen. Där allmän väg slutar. Jag fick skärpa mig för att inte drunkna i nostalgins hav. På vägen hem hittade vi ett ställe med massa stenar. Jag skänkte min stensamlande granne en tanke, medan vi fyllde bagageutrymmet i bilen. När vi kom hem åkte mannen till företaget. Han kom tillbaka efter något som kändes som en evighet med ett blöjpaket, två kassar mat och en trainee-plats! Hurra, hurra, hurra! Adjö lata dagar! Välkommen vardag! Ni uppmärksamma läsare kommer kanske ihåg vad som skulle hända mig när mannen fick jobb? Nu hade jag fuskat lite och beställt en ny telefon redan innan. Det lustiga var dock att den kom precis idag. Jag tror inte att allt är slump.

4 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Jippi!!!
Jag är superglad för er!
(Johannes är glad för din telefon, en Iphone eller?)

Miriam sa...

Familjen Hallman: Tack tack tack! (Johannes, Iphone it is)

Anonym sa...

GRATTIS igen!!! Oj, vad jag är glad:D Och vilken tajming med oxfilén o telefonen=) Kram kram kram från Hällforsvägen

Anonym sa...

Åh, Jakobsdal! Jag minns när försäljning var på tal och jag (12 år gammal) sa att i så fall ingick jag i köpet...
Mikael, grattis till jobbet! Miriam, grattis till telefonen! Aron och Elia, grattis till glada föräldrar

Faster E

Related Posts with Thumbnails