söndag 8 januari 2012

En söndag får gärna innehålla...

...en gudstjänst med kyrkkaffe. Promenad. Lugn, slapp eftermiddag.God middag. Idag kycklingssoppa med vitlöksbröd. Besök av en god vän som man kan prata bort kvällen med och förtränga att det är måndag imorgon. Idag är en söndag jag vill ha.

Tillägg:
Vännen var tvungen att jobba så hon kom inte. Ägnade större delen av kvällen till att få sönerna att sova. Den yngre varianten krävde även denna afton dubbel nattning. Nu har jag i alla fall hittat jobbnycklarna. Dricker te och knaprar praliner.

3 kommentarer:

S sa...

Oh, det lät skönt!

Jag är verkligen inte på bra humör inför imorgon. Jag vill helst inte behöva jobba. Men väl där kommer det ju att gå galant. Så klart!

LYCKA TILL!

Idolen sa...

Önskan: Kan du inte lägga ut ett foto på dina vita gummistövlar :) Gärna outfitfoto :)

Mvh
Idolen

Miriam sa...

S: Jo, det är ju så det funkar. Väl där funkar det strålande! När väckarklockan ringer i arla morgontimma känns det brutalt!
Idolen: Ska se vad jag kan ordna...

Related Posts with Thumbnails