fredag 16 september 2011

After eight

Okej, jag försöker få till ett inlägg här om fredagar. Fredagar då mannen börjar jobba kl. 16. Att jag tycker det är tråkigt. Fredagar får jag för mig ska vara lite speciella. Kanske något festligare till maten. Lite mer mys, lite mindre vardag. Ibland är det svårt att åstadkomma det när jag är ensam hemma med en två-åring som bordssällskap och en liten bebis som kanske får för sig att han vill äta samtidigt som oss. Tiden mellan 16-20 (då jag utgår från att barnen somnat) kan kännas som en evighet. Hej och hå, det finns säkert någon där ute som tar sig för pannan och tänker "asså varför klagar den där kvinnan?". Det är nog därför jag har svårt att få till orden här och nu. För jag vågar knappt klaga. Fast jag kanske inte klagar. Jag bara uttrycker en känsla av tråkighet. Nu är klockan efter åtta. Det är tyst i huset. Jag har köpt hem godsaker. Jag får välja vad jag vill se på tv. Nu är det inte tråkigt. Nu ska jag passa på!

4 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Å Miriam, om vi ändå vore grannar!!

Miriam sa...

Familjen Hallman: Ni flyttade för långt!

Familjen Hallman sa...

Vi kan nog ordna så ni också kan det! För långt och närmare oss! ;-)

Anonym sa...

Lite sent ute kanske men måste få skriva att jag känner igen mig i det du skriver om livet med en helgjobbande man i huset. När alla ( ja inte alla,kändes nog så när man tyckte synd om sig själv ; )andra familjer gick på stan TILLSAMMANS kom jag där dragande själv. Minns hur tråkigt jag tyckte att det var. Man får visst klaga ;)

Related Posts with Thumbnails