lördag 17 september 2011

Här har ni min dag

Vaknade alldeles för tidigt eller la jag mig alldeles för sent? Jag minns att jag skickade iväg en uppgift till kursen jag läser strax efter midnatt och att någon knackade på mig med en Milly-bok någon gång efter gryningen. Solen strålade. Vi gick en långpromenad hela familjen. Alla gick inte. Några åkte. Efter lunch begav jag och Elia oss till Agnes. Där bjöds det på nybakta bullar. Hennes fina mamma kom också förbi med nybakta kakor. Snacka om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle! Sedan gick jag hem. Vi planterade ett pilträd och tog bort en rabatt. Det finns en tid för allt som Predikaren säger. En tid att bygga upp och en tid att bryta ned. Men eftersom jag försöker ha ett recycle-tänk (eller är det snålhet?) så har jag försökt förflytta några blommor från den gamla rabatten till den nya. Får vänta till våren och se om det lyckats. I övrigt har det varit diverse matintag, tittat på Hugo, läst Mamma Mu, bytt blöjor, smygätit godis och sett dans-vm. Jag tror att jag närt en ballerino vid min barm. Vi ska ha sextioettårskalas imorgon. Ska förbereda lite inför det. Sen ska jag se klart Skäringers föreställning. Om du inte vill eller orkar se den, så kan du ju i alla fall se början (på svtplay). Så bra. Hon kommer in i bikini och säger typ "Ursäkta om ni blir lite chockade ni som sitter längst fram. Det är inte ofta man ser en normal kropp nu för tiden". Klockrent.

3 kommentarer:

Wildärtan sa...

Hur ska man kunna slänga blommor? Då måste det va nåt rysligt fult eller ett riktigt ogräs:-)

Miriam sa...

Wildärtan: Jag är på den nivån att jag inte ser skillnad på ogräs och blommor. Rabatten här hade inte så mycket att komma med, så jag tror inte vi har slängt något i onödan!

Familjen Hallman sa...

Hälsa båda födelsedagsbarnen!! Kram dom riktigt mycket från oss!!

Jag såg Mias show och den var humoristisk, mörk, tidvis chockerande men väldigt mycket djup.
Jag vill att hon ska släppa en skiva!

Kram kram

Related Posts with Thumbnails