onsdag 28 september 2011

Om författaren själv får välja

Idag skulle jag träffa en kompis på ett kafé här i stan och sen skulle vi gå till Kupan. En hel perfekt kombination om du frågar mig. Dessutom anslöt min syster till kaféet som grädden på moset. Eller kanske som jordnöten på jordnötskakan. För det var det jag fikade. Jag stod där vid disken och undrade vad jag skulle välja. Skulle först ta något ur veckans erbjudande, för det tjänar man ju på. Då sa min kloka vän att det du förlorar på, det är ju om du tar något annat än det du vill ha. Därför blev det en jordnötskaka. Så god den var! Helt ljuvlig till en kopp kaffe! Sedan lät jag mig ryckas hän på Kupan. Det finurliga med att shoppa på såna ställen är ju att det knappt kostar något. Förutom tid. Jag och min vän skulle nog kunna tillbringa en hel dag i en sådan här butik. Med lätthet och glädje. Efter shoppingen promenerade jag hem och blev helt salig av alla höstfärger på löven. Så bra det kan vara. Bara så där på en onsdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1.En klok vän( som jag tror jag känner;) 2.Att känna glädje för det lilla och enkla det är livskvalite på hög nivå.3. Hösten är underbar :)LenaS

Malin fr Rusksele sa...

Hej Miriam. Jag är en läsare som hittade hit i våras av en slump, jag vet ärligt talat inte hur det gick till men när jag förstod att det var du som skrev alla dessa fina betraktelser blev jag glad!! Att komma hit gör en gott, du skriver så fint och träffsäkert om livet. Jag besöker dig ofta men kommenterar aldrig och det är så trist så därför vill jag nu säga hej:).
/Malin

Familjen Hallman sa...

Åh Miriam, vilken toppen dag!!
Fika och Kupan, kan det bli bättre?
Kram

Related Posts with Thumbnails