torsdag 14 januari 2010

Älgkalv, tenta och raspeballer

Uppladdning! Imorgon ska vi fira att bästa svägerskan blir polis. Inväntade mina föräldrar som skulle komma hit och sova över. Vi ska samåka till Umeå imorgon. Hade förberett middagen, raspeballer (en paltmix för er som undgått denna maträtt). Mannen var borta och skrev tenta. Då ringer mamma och meddelar att hon kört på en älgkalv. Hur gör vi nu? Bilen var ändå körduglig, så dom tog sig hit till staden. Mamma kom hem till oss för att vara med Aron medan jag skulle köra till bilverkstan och hämta pappa som lämnade den älgskadade bilen där. På väg till bilverkstan tyckte jag att vår bil verkade lite konstig. Trodde jag fått punktering. När mannen kom tillbaks från sin tenta drog han vidare till shell och åtgärdade däcktrubblet. Visade sig vara vintervädret som hade sugit ur luften ur ett däck. Kvällen fick, som ni förstår, lite fler aktiviteter än vad vi räknat med. Fast jag, mamma och Aron hann till dollar ändå.

Imorgon ska jag alltså vara bland massa poliser. Jag har som har viss polisrädsla. Får lätt andnöd bara jag ser en reflexväst. Kanske kan se morgondagen som terapi? Får utvärdera detta senare. Fortsättning följer...

3 kommentarer:

S sa...

Glöm inte att dubbelkolla att bilbältet är på!

Familjen Hallman sa...

Fantastiskt att ni hann med dollarstore! Hade ju blivit helknasigt annars! :-)

Anonym sa...

Väntar fortfarande på din utvärdering av beteendeterapin.
/Syster i väntans tider

Related Posts with Thumbnails