måndag 18 januari 2010

Frukosten och jag


Jag älskar frukost. Särskilt utdragen helgfrukost. Nu har jag ju den lyxen att softa väldigt många av veckans förmiddagar. Ändå är det något speciellt med just lördag och söndag. Då sitter jag och mannen och snackar och äter oftast något annorlunda till frukost än veckans övriga dagar. Behöver inte vara något märkvärdigt, ett juicepaket och det känns lyxigt i jämförelse med måndagsgröten. För det mesta går mannen iväg till exempelvis toaletten eller datorn och jag sitter kvar. Med kaffekoppen och en tidning(tack sis för att du förser mig med tidningar nu och då). Jag tycker så mycket om det. Blev lite av en sådan morgon idag också. Steg upp när mannen drog iväg till bussen vid 7. Åt gröt och gick och la mig igen. Läste lite och somnade. Sonen och jag vaknade efter en stund. Tog med mig honom till köket. Gjorde kaffe. Satte mig på kökssoffan med sonen bredvid. Läste, drack kaffe och ammade.

Laddar för en störtskön vecka som bland annat innehåller frisörbesök, kalas och hälsa på syster yster. Förhoppningsvis blir några måstesaker fixade. Vi hörs!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod! Men nu har du ju oxå en egen prenumeration...

Låter btw klokt att du tar med dig Aron till bordet. Jag menar man ska ju vänja den unge... hmm hur är nu fortsättningen... vid vad den unge ska bli... eller nåt sånt.

/Mary

Miriam sa...

Mary: ...vid den väg han ska vandra (typ)

S sa...

Men du. Som du beskriver det så vill jag också va mammaledig. Typ imorron. Går det att ordna tror du?

Miriam sa...

S: Går säkert att ordna!:)

S sa...

Härligt!

Related Posts with Thumbnails