fredag 15 januari 2010

Grattis Stockholm!


Idag åkte vi alltså till Umeå för att vara med och fira att svägerskan blivit polis. Jag tyckte det var som gripande(lite roligt ordval i sammanhanget, jag vet) när alla polisstudenterna skred in likt ett luciatåg. Efter ceremonin där studenterna fick sina examensbevis, blev det fotografering, paus hos systern och lunch på Costas. En mycket trevlig dag! Höll tal på lunchen och rösten var så darrig, men jag tror jag fick sagt vad jag ville.

Åsså det där med min polisskräck... Studenterna visade ett bildspel från sin studietid. Lite läskigt tyckte jag eftersom det var rätt många bilder med dom där förfärliga reflexvästarna. Tur jag hade sonen i knäet och kunde fokusera på honom. Men eftersom min svägerska inte är det minsta läskig kanske jag kan få en ny syn på den där yrkeskåren? Dom har ju faktiskt aldrig gjort något dumt mot mig. Dom sköter ju bara sitt jobb. Om jag bara sköter mig längs vägen borde det ju inte vara några problem?
Related Posts with Thumbnails