lördag 9 januari 2010

Kalaslördag


En av Arons födelsedagspresenter

Idag fyller en mycket fin väninna år. Hon är född ett mycket fint år. Grattis till dig! Aron och jag har varit på födelsedagsfika hos en kollega till mig. Hon sa att tyvärr var tårtan redan slut. Jag sa att det var bra när jag såg kakfatet. Det svämmade över av olika kaksorter! Smarrigt! Hur skulle jag ha orkat tårta också? Hennes dotter kom förbi med sin dotter som också föddes ifjol. Aron blev fascinerad! Intressant ändå vilken skillnad några månader gör på bebisar. Hon kändes så mycket äldre fastän det "bara" skiljer cirkus 4 månader. Om en stund ska vi till mannens morbror som också fyller år idag. Lite osäker på vad som bjuds. Om det är mat eller inte. Och jag vet, jag kunde ha frågat när jag fick inbjudan, men jag är lite av en mespropp. Har iallafall stödätit nu. För säkerhets skull. På tal om mat. Min syster fick sig en chock idag när jag berättade att jag aldrig ätit sushi. Oops. Är jag en lantis kanske?

8 kommentarer:

Anonym sa...

VA? Är han redan ett år, Aron? Näää....? /Linda

Miriam sa...

Linda: Nä, alltså en grej han fick med anledning av självaste födelsen. Är bara dryga 3 månader än!

S sa...

Huga ligen så mycket fika. Du hade gärna fått komma hit och fika också! En annan gång!

Anonym sa...

NÄJJ! Du är varken en mes (dina tidigare initialer till trots) eller en lantis. Ang sushi så är du kanske bara en "typisk" inlandsbo?? Nej jag vet inte... tyckte bara det var så ovanligt o märkligt att du aldrig ätit sushi... men så är ju inte heller utbudet av mat direkt Lyckseles främsta flaggskepp so to speak... /Sis

Familjen Hallman sa...

Miriam - du och jag kan testa sushi nästa gång du kommer til stan! Är rätt skepptisk själv men nu måste vi våga...

S sa...

Men du måste ju vara en av inlandsbor som varit till Ibiza!

Anonym sa...

Haha Sandra, se där... Miri du kan ju inte vara en mes om du varit till Ibiza. Love, Sis

Miriam sa...

Tack för all sushi-respons! Snart ska jag väl testa denna maträtt jag med! Och ja, inlandsbo är jag. Än så länge. Eller kanske för alltid.

Related Posts with Thumbnails