onsdag 27 januari 2010

En avslagen-cola-dag

Idag blev det annorlunda. Idag blev jag sjuk. Tyckte magen var knepig igår. Imorse fick jag svaret. Blev en dag i sängen. Mycket sömn. Min söte son softade på rätt bra han med. Krävde inte mycket uppmärksamhet, och det var passande idag när hans mor inte hade mycket krafter över. Mannen kom hem tidigare och det uppskattades.

I helgen är det Duvan Cup. Mycket nostalgi. Förväntningarna jag hade på den där helgen i min ungdom var stora. Kläder, span och skratt. Vaken nästan dygnet runt. Nu när jag är medelålders kommer jag nog att sitta i barnrummet och snacka sömn och blöjmodeller. Och när det blir kväll åker jag hem. Ser reprisen av På spåret.

3 kommentarer:

S sa...

Åh. Duvan Cup...

Miriam sa...

S: Ja, exakt! Du är ganska starkt förknippad med denna helg må jag säga!

kusin HAnna sa...

Hej!! Jag kommer ihåg att jag varit o sett den cupen, varit på hotellet...det var kul kommer jag ihåg :-) Vilken rolig blogg du har, och fin son...livet som 30 är inte helt fel va!? Puss o kraam från zambia ;-)

Related Posts with Thumbnails