torsdag 7 januari 2010

Äventyrligt


Vi har alla våra berg att bestiga...


För några år sedan, när några goda vänner gifte sig, var jag och min bror värdpar. Vi gjorde bland annat vår variant av Hipp hipp:s "Äventyrarna". Det var tider det. Frasen "jag är litt mer unik än du" användes frekvent. Idag liknande jag nog en äventyrare lite. Hade ju tänkt vara inomhus hela dagen, men både jag och mannen kände att vi behövde få komma ut och andas frisk (väldans frisk) luft. Sagt och gjort. Påbylsade trotsade vi kylan och gjorde en citysväng. Nog piggnade vi till allt. Ögonfransarna frös i stort sett ihop. Behöver jag säga att det var skönt att komma in i värmen igen? Ikväll har vi sett film. Igen. Handlade om några som var mer äventyrliga än vi. "North Face". Grymt spännande. För er som gillar äventyrsfilm är det ett tips! Vackra och hissnande miljöer dessutom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad mormor lägtar efter godingen.

Familjen Hallman sa...

"Hipp hipp ála Marcus och Miriam" är nog den absolut bästa varianten i världen!!
Oj vad vi skrattar fortfarande! Talanger, talanger!

Related Posts with Thumbnails