lördag 30 januari 2010

För 7 år sedan

I torsdags blev jag påmind. December 2002 var det examensfirande i Jönköping. Jag var färdig med min utbildning till grundskollärare. I januari 2003 flyttade jag till Lycksele och in i min lillebrors etta och började arbeta på skolan jag själv gått mina första skolår. Flyttade ganska snart till en tvåa snett över vägen. Det var så nära så jag hämtade Rolfy (lillebrors dammsugare) när det var dags för städning. Så många roliga stunder kommer fram i minnet när jag tänker på den här tiden. Ett halvår senare var det flytt igen. Jag och lillebror flyttade in i trea. Fortfarande samma väg. Vi hade kommit fram till att vi skulle få fler cd-skivor om vi bodde ihop. CD-skivor? Undra om Aron kommer att veta vad det är? Dom kanske har fått LP-status när han har mognat. Hur som helst. I torsdags blev jag ju påmind. Det skedde en olycka för sju år sedan. En god vän till lillebror omkom. Tror aldrig jag växlat så drastiskt i känsloläge någon gång. Satt i personalrummet på jobbet med eftermiddagströtta kollegor. Telefonen ringde. Ingen orkade svara. Några satt och fipplade med sina mobiler. En manlig kollega gick till slut till telefonen. Sa att det var till mig. Jag trodde dom skämtade. Att det var någon av dom i rummet som ringt till arbetstelefonen bara för att driva med mig. Gapskrattade högt på väg till telefonen. Det hörde min bror. Han var i andra änden av luren. Han ringde för att berätta den tråkiga nyheten om hans vän. Jag har skrivit det förut. Livet är brutalt.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails