fredag 22 januari 2010

Jag i repris

Kan bli lite less på att svara på samma frågor om och om igen. Berätta samma story. När mina föräldrar flyttade från staden fick jag och min bror svara tusentals gånger på frågan "Hur trivs dom?". Till slut gjorde jag en tröja till min bror där det stod "Dom trivs". Nu är det också ett sådant läge i livet när jag får svara på liknande frågor hela tiden. Alltså jag vet att det är av artighet och/eller intresse som folk frågar. Just den personen vet kanske inte att det är den sjuttioelfte gången samma dag som jag svarar på samma frågor. Alla frågor går dessutom inte att svara på. Jag vet helt enkelt inte svaret. Om det nu finns ett svar. I en av morgonsofforna i TV i veckan intervjuades en kvinna som är i ropet just nu på grund av en föreställning hon medverkar i. Hon berättade att hon kunde bli så trött på sig själv. Hon får svara på samma frågor om och om igen. Att höra sin röst upprepa samma sak kan göra en, just det, trött.

Tänk om det gick att se mig i repris, typ SVT play. Att svara på frågor en gång för alla. Om någon missat sändningen kan dom bara se reprisen. Det vore väl praktiskt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så är det även på det jobb jag har, jag säger samma saker 700 gånger/dag. Jag blir så less på mig själv. Känner med dig, kram.

Anonym sa...

Kanske dags för en ny tröja eller skylt, typ namnskylt, med passande text. Det är ju också lite märkligt med frågan om man trivs när man bott på ett nytt ställe i flera år. Det är väl ungefär lika begåvat som "Hej, hur är läget?" och så verkar man inte speciellt intresserad veta hur läget egentligen är./F

Familjen Hallman sa...

"Åh, är det två?"
"Är det tvilingar?"
"Enäggs?"
"Är de dina?"
"Vad vägde dom när de föddes?"
"Sover dom bra?"
"Födde du normalt?"
När man har svarat 150 gånger på samma sak så vill man bara smälla till nästa person som öppnar munnen. Dom menar ju inget illa men man blir så LESS.

Related Posts with Thumbnails