lördag 10 april 2010

Du tillhör allt det där...


Idag är det lördag! Idag är jag glad! Hör i och för sig till vanligheten, men ändå. Har redan hunnit med två telefonsamtal med syster. I mitt tidiga vuxna liv hade vi det som lördagstradition, att ringa och prata med varandra på morgonen. Hon är en anledning till min glädje idag. Och många andra dagars glädje också. Blir glad av hennes röst. Även om mitt kaffe nu är halvkallt. Men det beror kanske främst på en annan källa till glädje. Han som håller på att somna i sin säng. Han som börjat äta gröt på morgonen och som börjat gråta av att behöva ligga på skötbordet. Han som fascineras av vatten och som gärna skulle vilja smaka på mitt halsband. Nu har jag tillfälle att hinna fixa lite. Får se om det blir av eller om jag sitter kvar här. Aron och jag ska på inflyttningsfika i eftermiddag hos hans farmormor/fars mormor/farmors mor/mors svärmormor. Snart är klockan 10. Kanske skulle försöka lösa melodikrysset?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men vad stort att jag omnämns i samma blogginlägg som finaste Aron. Kram från syster/moster

Related Posts with Thumbnails