söndag 11 april 2010

Slut och början

Blir en bild från mannens telefon eftersom jag av någon
anledning inte lyckas överföra en fin bild från kameran.



Detta började jag skriva igår vid 21.30:
Nu är mannen tillbaka från sin fjällvistelse med toppenväder, något jag unnar min käre make som annars tillbringar helgerna på Shell eller med min släkt. Typ. Toppenväder har det varit även här. Det har jag sett när jag tittat ut genom rutan. Har blivit några promenader i det härliga solskenet också. Idag pratade vi om påsken och planterade blomfrön på Äventyret (kyrkans söndagsskola). Eftermiddagen avnjöts på Jennys pappas balkong. Retrofika kallade han det. Trevligt var det och jag fick sitta och titta på mitt barndomshem och bli nostalgisk. Nu ska vi se Arga snickaren och äta chips. På tal om arg, vi tvättar ikväll och nu när mannen kom till tvättstugan hängde en arg lapp. Vem äger tvättiden? Mannen är och snackar med den berörde grannen. Han är mer modig än jag.
Detta fortsatte jag att skriva idag vid 07.51:
Det är bra att våga prata även om obekväma saker. Tvättgrejen löste sig. Det är något knas med bokningssystemet, så när grannen bokar ser det ut som att vi har bokat. Nu är det dags för en ny vecka. Den här veckan känns lite som Mount Blanc. Måste göra en del grejer, men egentligen är det på en överkomlig nivå så jag ska försöka att inte stressa upp mig. Någonting säger mig att veckan kommer att avslutas med tårta ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer nog att bli sannspådd för tårta brukar det oftast vara den 18 april. /F

S sa...

=)

Familjen Hallman sa...

Mums!!

Related Posts with Thumbnails