tisdag 13 april 2010

Sweetchilisåshyllan

Dagen började med att jag vaknade av mannens väckarklocka kl. 5. Det är väl ändå lite smågemytligt att vara pendlande student? Liksom utnyttja dagen maximalt. Min väckarklocka ringde kl. 6. Eller ringde den? Någon gång i ovaket tillstånd stängde jag i alla fall av den och steg sedan upp på bestämd tid. Ni som följer bloggen vet vad tisdagar innebär för mig. Måste förresten fixa en Aronstol till cykeln, för nu är asfalten framme! När vi kom till Götas var det strömavbrott. Som tur var hade hon som jobbar där kokat kaffet innan, så frukosten avnjöts som vanligt. Men det var så tyst. Fatta hur mycket ljud vi har omkring oss hela tiden fastän vi inte tänker på det! Galet! Efter Götasfrukost trängdes vi med andra daglediga på Ica. Trängdes var en överdrift. Det var lagom med folk. Kanske den bästa tiden att handla mat på. Borde göra det oftare. Vid hyllan med sweetchilisås träffade jag en trevlig man i pensionärsålder. Bevisligen finns det fler än jag som står och velar mellan olika märken och storlekar på förpackningar. Den här mannen skulle också ha sweetchilisås. Vi var båda lite crazy och valde ett oprövat märke. Kanske skulle vi bestämt träff vid hyllan några veckor senare för att utvärdera vårt val? Dags att fixa lunch till sonen. Gäller att ladda nu! Eftermiddagen bjuder på både frisörbesök och husvisning!

1 kommentar:

S sa...

Husvisning?! Lycka till!

Related Posts with Thumbnails