tisdag 6 april 2010

I väntan på sommaren




Idag har jag gjort två saker som jag länge tänkt göra. Det första skedde när jag, mer eller mindre tvingad, ringde biblioteket för att fixa böcker åt min studerande syster. Bibliotekarien sa lite försynt att jag kan ju boka/beställa böcker via internet också. Men jag har ingen pinkod, sa jag. Då fick jag en. Det har jag länge tänkt att jag ska ordna. Nu är det gjort(eller "Nu är det hjort" som älgen sa när han just klivit upp ur älven och blivit ren). Bibliotek, vilken uppfinning! En stor favorit! Eftersom det är en mindre favorit att ringa samtal, så känns det bra att jag nu kan ordna mina ärenden via nätet. Allt var inte bättre förr. Det andra som jag tänkt göra och som skedde idag var att ta en skidtur på älven. Efter första stavtaget kände jag mig så uppfylld av mina nya skidor, de vackra vyerna och den härliga luften, att jag nästan kunde vända om och gå in igen. Men det gjorde jag inte. Åkte en stund och njöt. Det enkla är det stora. 30 minuter på älven.

1 kommentar:

F. Timeus sa...

Jag gillar ordvitsar. Tack så mycket.

Related Posts with Thumbnails