söndag 25 april 2010

En applåd till Marcus

Låt oss först börja med att ställa oss upp och utbringa ett HURRA för dagens namnsdagsbarn Marcus! Världens bäste Marcus har varit här i helgen och det har varit störtskönt! God mat, god dryck, god humor och goda samtal. Och fint väder. Nu tackar vi för den här veckan och siktar in oss på nästa. I veckan ska jag förhoppningsvis göra stora framsteg med mitt rapportskrivande. Vi ska tömma ett förråd och köra upp grejer till mina föräldrar. Fatta vad fiffigt att dom köpt ett extra hus så att vi kan få stuva undan smått och gott! Tack mamma och pappa! Till helgen kommer jag att få umgås med min faster som kommer flygandes ända ifrån sydligaste syd. För visst är väl askmolnet borta nu? Maj kommer att bli en riktig umgåsmånad med dessa släktingar. Om två veckor ska vi fatta mod och besöka landskapet som borde skaffa textremsa. Nej, jag skojar bara. Dialekter är fint! Det är jag som får skaffa mig en ordbok. Alternativt en textremsa. Jag snackar ganska bonnig norrländska. Kanske lika bra att prata engelska? Dags att avrunda denna dag. Amningen är över och det innebär att jag måste stiga upp på morgonen och fixa gröt till sonen. Nu funkar det inte att i halvt ovaket tillstånd lyfta honom till sängen och amma. Det börjar vara krävande nu. Kanske dags att boka in en spa-helg. Vad säger du syster?

6 kommentarer:

F. Timeus sa...

Välling klockan fem. Det är nästa punkt på min agenda, och jag vill också åka på spa men får nöja mig med att det är måndag imorgon.

Anonym sa...

Kanske inte så dumt med extra huset i alla fall...:) /F

Miriam sa...

Fredrik: Jag har nyss duschat. Mer spa än så blir det nog inte.

Miriam sa...

F: Inte alls dumt. Faktiskt riktigt bra!

Anonym sa...

Haha... din systers svar är ett gott skratt. Ni kan ju förstås få komma och "spa:a" er här hos oss om ni vill... inte mycket till spa förstås... och upp och göra gröt måste du iaf (samt vakna av E:s nattliga matningar)... men umgås, snacka, dricka kaffe och njuta av livet - det kan du/ni få göra här! Kramar systrus

Miriam sa...

Systrus: Det räcker gott!

Related Posts with Thumbnails