måndag 26 april 2010

Läsa bör man


Min man har jobbat på bra med sina studier vilket gör honom relativt ledig den här veckan. Passar mig utmärkt. Förmiddagen har jag ägnat åt studier medan han dammsugit, tvättat, fixat lunch, diskat, hängt med Aron (fast jag har lite svårt att inte hänga med honom också eftersom han är så söööööt) och annat krafs. Suveränt! Nu har mannen och Aron påbörjat en promenad till sin mamma/farmor. Jag ska ta svarta faran och cykla dit lite senare och äta middag. Arons tremening kommer också att vara där. Snart tre månader ung. Har ännu inte träffat honom. Nu ska jag utnyttja tiden till studier. Bäst att jag stänger ner det här fönstret och öppnar ett annat. Bara så ni vet så hörde jag på radio imorse att man ska köpa skor på eftermiddagen och inte direkt på morgonen. På morgonen har man större fötter. Kan ju vara bra att ta med sig i tanken när man planerar sin shoppingrunda. Nu ska Björk, Liberg och Frost få hålla mig sällskap. Glöm inte bort att läsa för små barn i er närhet! Det är superduperviktigt för deras språkliga utveckling. Så de så!

1 kommentar:

Helena sa...

Mycket matnyttigt :)

Related Posts with Thumbnails