fredag 9 april 2010

Lite solsken varje dag

Nu är det fredag och helg igen. Dagarna snurrar in i varandra och blir ett enda virrvarr, så jag tycker det kan vara svårt att skilja på vardag och helg. Kanske för att min nuvarande sysselsättning pågår var dag. Det spelar ingen roll om det är söndag eller tisdag. Morgon, middag eller natt. Min faster brukar uttrycka orden "vägra vardag" och det tycker jag är bra. Fredagsmys på måndag. Steken på onsdag. Ja, ni fattar konceptet antar jag. Låt varje dag få sin guldkant. Idag skulle jag och sonen iväg och äta middag med några vänner, men magsjuka kom emellan. Det blev en improviserad middag med mannen istället. Väldigt god och väldigt trevlig. Alla tre kände lugnet och njöt av maten(det var i alla fall så jag uppfattade situationen). Efter en trevlig middag kan det passa fint med någon form av underhållning. Den yngste i gänget kände ansvaret och drog igång en lek. Den så kallade tittut-leken som han tränat på med mormor. Han böjde ner huvudet och gömde det i sin tygbok, tittade sedan lite frågande på mig. Jag sa "tittut" och då brast sonen ut i ett hejdundrande skratt och vi föräldrar kunde inget annat än att haka på. Glädje när den är som bäst!

Kvällens innebandymatch behöver vi inte tala om (kom igen IKSU och vinn på måndag), men Solsidan var roligt även denna fredag. Jag har nyss planterat frön som ska utvecklas till blommor som förhoppningsvis ska klättra uppför vår spalje under sommarens soliga dagar. Om det inte hade varit för att mannen åkt till fjällen och tagit med sig kameran, så hade ni fått se bild på vilka fina planteringskrukor jag har. Nu ska jag tacka för mig och krypa till sängs. Förresten, varför säger man så? Krypa? Jaja, sov gott och dröm stort!

2 kommentarer:

cecilia sa...

Ja, vi får passa in tacos en annan fredag! Eller vilken dag som helst egentligev. Fredag hela veckan, "vägra vardag"-konceptet låter mycket bra!! :D

Anonym sa...

Haha vilken rolig lek! Och krypa isäng... ja, varför säger man så egentligen??? /Mary

Related Posts with Thumbnails