tisdag 28 december 2010

Australien, hör du mig?

De 2 första åren som jag och mannen var tillsammans, var vi inte tillsammans. Då var han i Australien och utbildade sig till pilot. Ungefär så långt bort som man kan komma. Turligt nog upptäckte vi Skype som förenklade tillvaron och kommunikationen för oss. Distansförhållande skulle jag kunna skriva många inlägg om, men jag tror jag avstår. Den tiden är över skönt nog. Även om vi inte alltid är på samma ställe, så är vi inom samma tidszon. Idag blev jag nostalgisk när jag hörde uppringningstonen på Skype. Har nämligen pratat två gånger med min bror och en gång med hans fru idag via Skype. Videosamtal. Aron tyckte om det! Jag har kommit på att det kan vara en bra barnvakt. Jag satte honom i barnstolen och ringde upp Frida. Sedan kunde jag fixa klart middagen medan dom pratade! Strålande! Något som inte varit strålande idag är vädret. Nästan minus 30 grader. Vad ska det vara bra för?

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt med en Australien-bild mitt i vintern.../F

Related Posts with Thumbnails