torsdag 9 december 2010

Cykel, julblomma och golvvärme

Pustar ut efter en lång arbetsdag som avslutades med julfest med klassen. I min bransch innebär det att man får vara med och fixa det mesta även om klassföräldrarna är dom som egentligen håller i det. Eleverna gjorde en liten julmusikal och var superduktiga. Eftersom jag har viss rutin vet jag att man inte ska oroas när det är kaos på övningarna, för vid självaste uppvisningen brukar det mesta klaffa. Så var det idag. Men visst har det oroats litegrann ändå. Jag och de två andra lärarna fick varsin julblomma. Har ändå jobbat nästan två veckor den här terminen så lite kan man ju begära... Cyklade hem och drack glögg med mannen innan han drog iväg till volleybollspelande. Hem till vårt varma hallgolv. Igår kopplades golvvärmen in. Det mesta tapetserades också. En felberäkning satte käppar i hjulet, så tapeterna räckte inte riktigt till hela hallen. Men det ska väl åtgärdas någon dag. Ögonlocken känns tunga. Helgen känns nära. Jag känns lycklig.

1 kommentar:

S sa...

"Jag känns lycklig" -Det var en BRA kommentar!

Related Posts with Thumbnails