lördag 4 december 2010

Day 18 - Your favorite birthday

Min sista praktik under lärarutbildningen gjorde jag i Ghana. Jag och en studiekompis hade bestämt att vi tillsammans skulle göra praktik utomlands. Vi ville till ett kustland. Kollade kartboken och Skolverkets hemsida. Fick napp hos en svensk skolförening i Accra, Ghana. Så vi åkte dit. Under praktiktiden fyllde jag år. 23 tror jag. På kvällen gick vi till ett litet hak alldeles bredvid där vi bodde. Det var torsdag. På torsdagar var det alltid live-musik på det där stället. Kan inte komma ihåg namnet... När vi kommer dit säger en i bandet "Happy birthday Miriam" i mikrofonen. Sen sjöng dom en grattissång på ett härligt reggae-vis och vi dansade hela kvällen lång. Det var så annorlunda och så roligt. Den mest utmärkande av alla mina födelsedagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej studiekompis!

Vilka härliga minnen man har från Accra! Kul att läsa om att du mår bra med din familj! Hette det inte Bywells??

kram kram

Miriam sa...

Anonym: Vad glad jag blir att du läser detta! Visste inte att du hittat min blogg. Bywells ja... Kram

Related Posts with Thumbnails