tisdag 7 december 2010

Day 21 - Another moment

Sommaren 1996. Vi kliver av flyget i Atlanta, USA. Jag åker med en kristen organisation (hur nu en organisation kan vara kristen, men jag skriver så för att ni ska förstå så hoppas ni förstår). Vi ska vara på en jättekonferens med deltagare från hela världen och sen åka iväg och göra olika saker. Mitt team skulle åka till Chicago-området och göra olika uppträdanden, typ dans och annan gatuunderhållning, samt en del praktiskt arbete i ett samhälle där. Atlanta 1996. Där var det även sommar-OS. Mitt team är klädda i likadana t-shirtar. En del har gula och en del har blå. När vi kliver av flyget och går in i flygplatsen är jag en av dom första in. Möts av några kostymnissar som säger: "Do you belong to the Olympic family?" Det var mitt största idrottsliga ögonblick någonsin.

4 kommentarer:

S sa...

Och mitt minne av den resan är att vi sedan blev vänner!!

Kikkeli sa...

Trodde ditt största idrottminne var klubbspelet i Jönköping:)

Miriam sa...

S: Så var det ju!
Kikkeli: Jo, klart det var en stor upplevelse också!

Familjen Hallman sa...

Miriam: Du är myck mer unik än ja! :-)

Related Posts with Thumbnails