torsdag 16 december 2010

Sjuk

Igår, strax efter sängdags, knackade magsjukan på. Inte helt oväntat eftersom många på skolan är sjuka. Men ändå. Jag kunde gärna ha klarat mig utan. Har varit däckad hela dagen och längtat efter att gömma mig under täcket. Med en liten pojke runt sig är det inte lätt att bara sova för att man känner för det. Insåg dock idag att köksgolvet var ett bra ställe, så jag la ut kuddar och filtar och låg och tittade när han lekte. Somnade en stund också. Turligt nog studerade mannen hemma idag och kunde stå för matservering och andra praktiska detaljer. Nu är han på jobbet, sonen sover och jag klarar av att surfa en stund utan att må för illa. Fast nu ska jag nog se om John Blund vill ha besök. Imorgon vill jag vara piggare. Finns ju så många roliga saker att ta tag i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd om dig syrran! Massor med krya-på-dig-kramar!!!

Miriam sa...

Tack!!

Related Posts with Thumbnails