lördag 4 december 2010

Day 17 - Your favorite memory

Vi åkte ofta på husvagnssemester i min barndom. Två gånger till Finland. Kalajoki. Solnedgångarnas paradis. Det här särskilda minnet jag tänker skriva om utspelade sig en kväll. Min syster och jag hade borstat tänderna och tagit på oss våra Snobben-nattlinnen. Det var dags att sova. Pappa hade varit iväg en sväng. När han kom tillbaka hade han med med lakrits och hallonfanta. Vi fick stiga upp igen och smaka. Vilken lycka! Att få stiga upp och äta godsaker efter tandborstningsdags! Det är det härliga med rutiner, att man får bryta dom då och då. Ett tag senare lanserades hallonsoda i de svenska butikerna. Men aldrig har någon hallonläsk smakat så gott som den där kvällen i Kalajoki.

Bildbevis från händelsen finns i mina föräldrars diabildsarkiv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Minnenas nostalgi. Händelsen är, som du kanske anar, även ett av mina mest levande o varma minnen från barndomen. Vill förresten ha ett sånt där Snobbennattlinne igen, åh så mysiga de var=) Kram Sis

Related Posts with Thumbnails